Senaste nytt

Info juni 2019

Höstens utställningar och medlemslotteriet

Planerna för kommunens renovering och ombyggnad av stadsbiblioteket är ändrade och arbetet kommer inte att påbörjas förrän efter årsskiftet. Konstföreningen kommer därför att ha kvar utställnings-verksamheten på Galleri Moment i biblioteket under hela 2019. Under renovering och ombyggnad, som är beräknad till omkring ett och ett halvt år, kommer Galleri Moment att tillfälligt flytta över till Gamla Rådhuset på Stortorget.
Efter renoveringen kommer Galleri Moment att flytta tillbaka, in i nya moderna lokaler i biblioteket.

Ett nytt avtal med kommunen har ännu inte tecknats.

Konstföreningens lotteri och olika konstupplevelser kommer att fungera som vanligt.

Medlemmarna får i år hem höstens program i brevlådan redan i början av juli. Programmet kommer även att finnas här på hemsidan och på Galleri Moment. Kontrollera så att du har betalt medlemsavgiften före 2019-08-31 om du vill delta i medlemslotteriet.  Ingen påminnelse kommer att skickas ut. Medlemsavgift på 250 kr betalas till bankgiro 5072-2370. Kom ihåg att skriva namn och adress.

Vi kommer att ge mer information om vad som händer i olika frågor efter hand som renoveringen pågår via vår hemsida och via mail (se nedan).

Konstupplevelser

Höstens utflykt går till Wanås och utställningen "Not a Single Story II" - läs mer här och anmäl dig senast

7 augusti 2019

Vill du bli påmind anmäl dig till vår maillista (se nedan).

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst - snart kan du läsa om deras program här.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar.

Har du ännu inte lämnat din mailadress till oss kan du göra det på info@engelholmskonstforening.org för att få kontinuerlig information. Skriv: "Tacksam för utskick till...ditt namn"