Senaste nytt

Info jan 2019

Nu har det hänt en del sedan det senaste kommunalvalet. En del påverkar Galleri Moments förutsättningar för att bedriva sin verksamhet.

Ängelholms Kommun har återinfört ett antal nämnder. Bland dem Nämnden för idrott, kultur och fritid med ansvar för bl.a. samarbetet med Ängelholms Konstförening.

Det som är nytt för oss är att vi kan återuppta ordinarie verksamhet i ordinarie lokal 2019 fram till 2019-09-07. Därefter startar renoveringen av biblioteket och Galleri Moment flyttar tillfälligt över sin verksamhet till Rådhuset med sina utställningar. Galleriet kommer att vara bemannat. Man räknar med att renoveringen kommer att ta ca 1,5 år.

Därefter är tanken att Galleri Moment ska flytta tillbaka till biblioteket om än i annan lokal. Var är ännu inte klart.

Konstföreningens lotteri och olika konstupplevelser kommer att fungera som vanligt.

Medlemmarna får som vanligt hem årets program i brevlådan. Programmen kommer även att finnas här på hemsidan och på Galleri Moment.

Ett nytt avtal med kommunen har ännu inte tecknats.

Vi kommer att ge mer information om vad som händer i olika frågor efterhand som renoveringen pågår via vår hemsida och via mail.

Utställningar på Galleri Moment

Årets utställningar blir i år elva till antalet inklusive vinstvisning, sju i biblioteket och fyra i Rådhuset.

Konstupplevelser

Vi kommer som vanligt att ordna någon eller några konstupplevelser under året. Vilka det blir kommer du att kunna läsa i våra vår- och höstprogram samt här på vår hemsida. Vill du bli påmind anmäl dig till vår maillista (se nedan).

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar.

Har du ännu inte lämnat din mailadress till oss kan du göra det på info@engelholmskonstforening.org för att få kontinuerlig information.