Ängelholms Konstförening

Info januari 2024:

EN LITEN ÅRSBETRAKTELSE…..

Det har som vanligt varit många aktiviteter och utställningar. Galleri Moment har varit hyggligt besökt och även utan bevakning har det gått bra. Det oroar oss dock fortfarande.

Vi deltog i ” Sveriges största konstutställning” - Vävda rum. Ett digitalt jätteprojekt över hela Sverige. Olika konstnärer presenterade digitala bilder och happenings på en promenadrunda genom Ängelholm och i många andra kommuner i Sverige. Lyckat när det fungerade med mobiler och uppkopplingar!

Det har varit utställningar förstås och konstlotteri. En utställning som stack ut rejält och var mycket lyckad var den med Bibbi Forsman (keramik) och Johan Haugen (måleri).Fantastiskt måleri och mycket bra keramik! En färgbomb av ovanlig kraft!

Vi gjorde besök hos KKV ( Konstnärernas Kollektiv Verkstad). Mycket välordnat och intressant!

Håll nu ett öga på vår HEMSIDA och bevaka pågående och nya händelser!

Mvh Mats Westling ordf i Ängelholms Konstförening

Som vanligt kan du hålla dig uppdaterad om vad som händer via vår hemsida och via mail.

Har du ännu inte lämnat din mailadress till oss kan du göra det på

info@engelholmskonstforening.org

för att få kontinuerlig information via mail.

Stötta gärna vår verksamhet genom att bli medlem. Här finns information om hur du blir medlem!

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar.

Med vänliga hälsningar

Styrelsen i Ängelholms Konstförening