Ängelholms Konstförening
Senaste nytt

Info januari 2022:

Nu har vi flyttat in i nya fina lokaler i det nyrenoverade stadsbiblioteket!

Vi flyttade från Gamla Rådhuset den 10 januari. Den 15 januari invigde vi vår första utställning i våra nya lokaler. Nu är Galleri Moment en integrerad del i bibliotekets öppna planlösning och därmed öppet för besök alla tider när biblioteket är öppet.

Galleriet har nu fåt en helt ny och spännande planlösning. I stället för som tidigare ett rum med fyra väggar har vi nu flera väggar och pelare där man kan gå runt och beskåda de utställda konstverken.

Någon gallerivärdinna finns inte längre, men det ska naturligtvis gå att köpa konst som tidigare. I pärmen ”Utställningsinformation”, som ligger på ett litet bord i galleriet, kan du läsa hur det går till. I den står även allt om aktuella konstnärer, deras CV samt verkens namn och priser.

Tyvärr har pandemin ännu inte gett med sig. Därför har vi inte vågat arrangera några konstresor för den närmaste tiden.

Årsmöte blir 2022-03-14 kl 18.45. Vi samlas i sammanträdesrummet intill Galleri Moment.

Direkt efter årsmötet kl 19.30 får vi lyssna på ett föredrag av Oskar Koliander i hörsalen under rubriken ”Infrastrukturer - en slingrande väg mellan konst och arkitektur”. Här berättar Oskar om sin resa från att gräva i bäcken på stranden vid Skepparkroken till en kilometers konstverk i Skive - via Tokyo, London och Köpenhamn.

Konstlotteri för de som deltar på årsmötet arrangeras som vanligt.

Vi kommer fortsätta att ge mer information om vad som händer via vår hemsida och via mail.

Har du ännu inte lämnat din mailadress till oss kan du göra det på

för att få kontinuerlig information via mail.

VÄLKOMNA TILL NYA GALLERI MOMENT!

Stötta gärna vår verksamhet genom att bli medlem. Här finns information om hur du blir medlem!

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar (pga pandemin har denna del tyvärr fått ligga på is tills vidare).