Ängelholms Konstförening

Ängelholms konstförening

Senaste nytt

Info juni 2020:

Utställningar i galleriet, medlemslotteriet och konstresor

Ja, då har vi kommit på plats i vår nya provisoriska lokal i Gamla Rådhuset. Inte har vi samma rymliga och ljusa utställningslokal som i biblioteket, men den fungerar och har andra fördelar. I biblioteket fick vi många spontana besök av personer på väg in för att låna böcker, läsa tidningar, fika mm.
Nu får vi många besök av personer som ser ett vackert, spännande och inbjudande hus som man måste gå in i.

Konstresan till Halland fick tyvärr ställas in. Covid -19 satte stopp för den. Det var många som blev besvikna. Några nya konstresor har vi inte planerat. Vi återkommer med inbjudningar liknande den vi missade så snart som det blir möjligt.

Annars rullar våra utställningar på som vanligt och vi ser fram emot många besök av konstintresserade ängelholmare och andra som besöker vår vackra stad. Inte minst gäller det sommarens turister som ofta flanerar på torget.

Tyvärr har vi blivit tvungna att avstå från vernissager, där man får träffa aktuell konstnär, som annars inleder varje ny utställning. Vi återkommer med information om när det är möjligt att återuppta dessa.

Naturligtvis blir det konstlotteri precis som vanligt. Vinnarna kommer då att få information om hur utdelningen ska gå till rent praktiskt.

Vi kommer att ge mer information om vad som händer via vår hemsida och via mail. Har du ännu inte lämnat din mailadress till oss kan du göra det på info@engelholmskonstforening.org för att få kontinuerlig information. Skriv: "Tacksam för utskick till...ditt namn"

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst - snart kan du läsa om deras program här.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar.