Ängelholms Konstförening
Senaste nytt

Info maj 2021:

Ja, nu har utställningarna på Galleri Moment rullat på som vanligt. Nästan. Tyvärr har vi inte kunnat ha sedvanliga vernissager och två av utställarna här i början av året tvingades ställa in sin medverkan. På kort varsel lyckades vi engagera två mycket kompetenta ersättare nämligen fotoklubben FK Kamera och KKV (Konstnärernas Kollektivverkstad NV Skåne). Båda från Ängelholm. Det blev två fantastiskt fina och omtyckta utställningar.

Renoveringen av biblioteket och Galleri Moments nya lokaler rullar på som det ska och lär pågå ytterligare ca ett år.

Under tiden fortsätter våra utställningar i Gamla rådhuset i stort sett som vanligt. Det fungerar faktiskt mycket bra och vi har många besökare. Nu får vi bara hoppas att pandemin klingar av och att turisterna återvänder. Att vi svenskar hemmasemestrar i större utsträckning kan ju betyda fler besökare än vanligt.

Några konstresor har vi tyvärr inte kunnat planera.

Konstlotteriet kommer att bli av som vanligt till hösten.

Årsmötet har vi inte kunnat ha som vi brukar i februari och det kommer inte heller kunna bli som vi planerade för nu i maj. Det kommer i stället att genomföras med poströstning mellan den 20 - 24 maj.

Läs mer här!

Årsmöteshanlingar och poströstblanketter finns att hämta på Galleri Moment from den 3 maj.

För att veta vad som händer i föreningen och på Galleri Moment titta in på hemsidan där vi uppdaterar informationen kontinuerligt eller lämna din mailadress till oss på info@engelholmskonstforening.org för att få kontinuerlig information via mail. Skriv: "Tacksam för utskick till...(ditt namn)".

Stötta gärna vår verksamhet genom att bli medlem. Här finns information om hur du blir medlem!

Precis som tidigare samarbetar vi med konstföreningen Läkekonst.

Ängelholms Konstförenings medlemmar är välkomna att delta i konstupplevelser arrangerade av Läkekonst.

Allmänt

Man kan säga att Ängelholms konstförening har tre huvuduppgifter:

– Att ordna utställningar på Galleri Moment i samarbete med kommunen. Konstföreningen administrerar och ansvarar för försäljning.

– Att ordna ett konstlotteri med cirka en vinst per tolv medlemmar.

– Att ordna konstresor, föreläsningar eller andra upplevelser kopplade till konst för våra medlemmar.