Ängelholms Konstförening

Programmet för hösten 2022

Två gånger om året skickas Konstföreningens progam hem till medlemmarna (i februari och augusti). Programmet finns också på Galleri Moment. Vill du skriva ut programmet själv hittar du det längs ner på denna sidan.

KONSTRESA - 10 sep 2022

KONSTRESOR

Tyvärr har pandemin gjort att vi inte vågat arrangera några konstresor. Nu har det kommit upp ett annat problem. De stigande bränslepriserna gör att en inhyrd buss måste fyllas med deltagare om det ska gå ihop ekonomiskt. Senast vi erbjöd en konstresa var till Halland. Den fick inställas på grund av för få anmälda. Så nu är vi lite osäkra på hur vi ska komma i gång med våra konstresor.
Därför erbjuder vi nu en variant som vi tidigare praktiserat och som var uppskattad. En gång åkte vi med egna bilar till Tommarps Kungsgård. En annan gång åkte vi till konstnären Bertil Englert. Hade man ingen egen bil fick man åka med i bilar som hade plats över.

SÅ HÄR GÖR MAN EN BRONSSKULPTUR

Vi åker med egen bil, eller åker med någon som har plats över i sin bil, till Utvälinge och besöker Jonas Högström i hans ateljé och verkstad.

Jonas som är utbildad konstnär och bronsgjutare på Konstfack i Stockholm är väl känd för oss ängelholmare. Han har ju förskönat vår stad med så fantastiska och spännande bronsskulpturer som ”Var är du?” och ”Cykelhjälm knäskydd & flytväst, men vad hjälper det mot ensamhet?”

Vi samlas på parkeringen utanför Ängelholms stadshus lördagen den 10 september kl 09.30 med eller utan bil för vidare färd mot Utvälinge.

Anmälan:

Skicka ett SMS till 07254 244 96 (Håkan)
Skriv: Namn och telefonnummer och om du inte har bil. Har du bil så uppge hur många ni är i bilen och hur många extra du kan erbjuda plats.

Max 20 deltagare.

Först till kvarn gäller.

MEDLEMMARNAS KONSTLOTTERI 15 okt

För att vara med i dragningen ska medlemsavgiften vara betald senast 1 sep 2022!

Kolla så att du har betalt din medlemsavgift!

VINSTVISNING
11 okt - 15 okt på Galleri Moment

VINSTUTDELNING
15 okt kl 11.00 på Galleri Moment
Alla vinnare kontaktas per post före visningen. Vinstlista finns på hemsida efter v. 38.

Se mer info på hemsidan efter v. 38

Här kan du skriva ut Konstföreningens höstprogram själv om du vill.

Är du medlem får du det skickat hem till dig i slutet av augusti.

From. slutet av augusti finns programmet också att hämta på Galleri Moment.